Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2014

Στον αέρα η χρηματοδότηση του εμπορικού τμήματος του λιμανιού της Πάτρας

- Από το μηδέν ο σχεδιασμός
- Ν. Τσούκαλης: Απαιτείται η κινητοποίηση όλης της πόλης


Συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της ΔΗΜΑΡ κ. Ν. Τσούκαλη στην ολομέλεια της Βουλής σχετικά με την κατασκευή του εμπορικού τμήματος του λιμανιού της Πάτρας.

Ο κ. Τσούκαλης στην ερώτησή του ζητούσε την τοποθέτηση του αρμόδιου Υπουργού ως προς το κατά πόσο προβλέπεται η χρηματοδότηση της κατασκευής του εμπορικού τμήματος του λιμανιού από το νέο χρηματοδοτικό πλαίσιο και σε ποια χρονοδιαγράμματα, καθώς υπήρξαν πληροφορίες ότι το εν λόγω τμήμα, δεν θα χρηματοδοτηθεί από το νέο χρηματοδοτικό πλαίσιο, λόγω ασυμβατότητας με τις προδιαγραφές του νέου προγράμματος ενώ ζητείται και η επιστροφή 10 εκατομμυρίων ευρώ που είχαν προκαταβληθεί ως χρηματοδότηση.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Τσούκαλης τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι σχεδιασμοί που προϋπήρχαν σε σχέση με την κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος ουσιαστικά αυτή τη στιγμή επανεξετάζονται. Από την ΕΣΑΛ από τη γενικότερη λιμενική στρατηγική της Δυτικής Ελλάδας στο κατά πόσο θα είναι βιώσιμο το συγκεκριμένο τμήμα, στο κατά πόσο θα εξυπηρετεί το γενικό σχεδιασμό, θα εξαρτηθεί από τη χρηματοδότηση ή όχι του δεύτερου τμήματος. Αυτό σημαίνει ότι ξεκινάμε από την αρχή όσον αφορά την προοπτική του συγκεκριμένου τμήματος. Κύριε Υπουργέ, απηύθυνα και σε σας την ερώτηση, γιατί είστε ο καθ’ ύλην αρμόδιος ή μάλλον συναρμόδιος, σε σχέση με ένταξη έργων τέτοιου χαρακτήρα στην επόμενη χρηματοδοτική περίοδο. Θα ήθελα, σας παρακαλώ, να επιβεβαιώσετε ή όχι αυτό, το οποίο εξήγα ως συμπέρασμα από όσα είπατε, ότι δηλαδή η κατασκευή της δεύτερης φάσης του εμπορικού λιμένα της Πάτρας είναι υπό αίρεση αυτή τη στιγμή.»

Ο Υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε στην απάντησή του: «Για να εξεταστεί σήμερα η βιωσιμότητα του έργου του εμπορικού τμήματος, του οποίου το κόστος ανέρχεται στα 100 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς το μηχανολογικό εξοπλισμό, θα πρέπει να εκπονηθεί μελέτη βιωσιμότητας αυτού με βάση τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες δημοσιονομικές προβλέψεις από τη μια πλευρά και τη λειτουργία του λιμένα σε σχέση με τα άλλα λιμάνια, τον Αστακό και την Ηγουμενίτσα, καθώς και την πρόοδο των έργων υποδομής που σχετίζονται με τη σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος-Πάτρα-Λιμάνι και τις συνδέσεις του Λιμένα Αστακού, κλπ.

Σε ό,τι έχει σχέση με τη χρηματοδότηση του έργου, που δημοπρατήθηκε τον Αύγουστο του 2001 και αφορά την ολοκλήρωση του επιβατικού τμήματος του λιμένα με την κατασκευή της πέμπτης νηοδόχου και των αναγκαίων κτηριακών εγκαταστάσεων, έχει υποβληθεί στις 24.12.2013 στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η αίτηση επιβεβαίωσης της χρηματοδοτικής ενίσχυσης για το έργο «Νέος Λιμένας Πατρών, Τμήμα Πρώτης Φάσης» προς συγχρηματοδότηση από το περιφερειακό πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Ιονίων Νήσων.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...