Οι οριστικές αποφάσεις για την Ολυμπία Οδό έχουν ληφθεί από την κυβέρνηση, τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους, όπως αναφέρει δημοσίευμα της «Καθημερινής».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μένει να αποσαφηνιστεί πλήρως το ακριβές μοντέλο αναχρηματοδότησης του έργου, με τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια να χρησιμοποιούνται ως το βασικό εργαλείο εξεύρεσης λύσης.
Oσον αφορά το τεχνικό σκέλος, στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού έχει πλέον «κλειδώσει» η ολοκλήρωση μόνο του βασικού τμήματος, δηλαδή από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα.
Οι αντιδράσεις βέβαια από πολιτικούς, τοπικούς παράγοντες και φορείς στην Aχαΐα και την Ηλεία είναι πολλές, ωστόσο οι τράπεζες δεν αφήνουν κανένα ενδεχόμενο υπαναχώρησης, θεωρώντας το τμήμα Πύργου-Τσακώνας μη βιώσιμο οικονομικά.
Το ενθαρρυντικό στην περίπτωση του τμήματος Πάτρας-Πύργου, σύμφωνα με την «Καθημερινή», είναι ότι η απαραίτητη γη έχει απαλλοτριωθεί σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70%, οπότε είναι σαφώς ευκολότερη η κατασκευή του στο μέλλον ως δημόσιο έργο.
Για την τύχη της Ιόνιας Οδού οι συζητήσεις προχωρούν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς. Κύρια αιτία είναι η αντίδραση των κατασκευαστών (πρόκειται στην ουσία για την ίδια κοινοπραξία και στα δύο έργα) σε οποιαδήποτε σοβαρή αλλαγή στο τεχνικό αντικείμενο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μένει να αποσαφηνιστεί πλήρως το ακριβές μοντέλο αναχρηματοδότησης του έργου, με τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια να χρησιμοποιούνται ως το βασικό εργαλείο εξεύρεσης λύσης.
Oσον αφορά το τεχνικό σκέλος, στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού έχει πλέον «κλειδώσει» η ολοκλήρωση μόνο του βασικού τμήματος, δηλαδή από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα.
Οι αντιδράσεις βέβαια από πολιτικούς, τοπικούς παράγοντες και φορείς στην Aχαΐα και την Ηλεία είναι πολλές, ωστόσο οι τράπεζες δεν αφήνουν κανένα ενδεχόμενο υπαναχώρησης, θεωρώντας το τμήμα Πύργου-Τσακώνας μη βιώσιμο οικονομικά.
Το ενθαρρυντικό στην περίπτωση του τμήματος Πάτρας-Πύργου, σύμφωνα με την «Καθημερινή», είναι ότι η απαραίτητη γη έχει απαλλοτριωθεί σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70%, οπότε είναι σαφώς ευκολότερη η κατασκευή του στο μέλλον ως δημόσιο έργο.
Για την τύχη της Ιόνιας Οδού οι συζητήσεις προχωρούν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς. Κύρια αιτία είναι η αντίδραση των κατασκευαστών (πρόκειται στην ουσία για την ίδια κοινοπραξία και στα δύο έργα) σε οποιαδήποτε σοβαρή αλλαγή στο τεχνικό αντικείμενο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου