Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2012

Ηλεία: Ηχηρά λουκέτα στην αγορά αυτοκινήτου

Η κρίση σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά της και ένα από τα πρώτα «θύματά» της ήταν η αγορά του αυτοκινήτου. Την αρχική πτώση στις ταξινομήσεις ακολουθούν πλέον τους τελευταίους μήνες τα λουκέτα και στην Ηλεία. Τουλάχιστον δέκα από τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο νομό, έμειναν χωρίς αντιπροσώπευση. Μάλιστα λίγο πριν τα οριστικά λουκέτα, εταιρίες είχαν αλλάξει χέρια, αλλά τελικά δεν κατάφεραν να επιβιώσουν. Κάποιες ακόμα έχουν κατεβάσει τις ταμπέλες, αλλά παραμένουν ανεπίσημα στην τοπική αγορά προσδοκώντας κάποιες πωλήσεις.

Ποιες εταιρίες έχουν "φύγει" από την Ηλεία
Σύμφωνα με πληροφορίες και μέσα από το ρεπορτάζ, πλέον δεν παρουσιάζουν δραστηριότητα στην Ηλεία εταιρίες όπως η TOYOTA, η BMW, η Mercedes, η Mini, η Smart, η Renault, η Honda, η Mitsubishi, η Suzuki και η Dacia. Υπάρχουν και άλλες που λειτουργούν άτυπα, χωρίς αυτοκίνητα μέσα στις εκθέσεις, αλλά με μοναδικό εκπρόσωπο τον ιδιοκτήτη της αντιπροσωπίας ή σε εγκαταστάσεις που στεγάζουν και άλλες φίρμες. Θα πρέπει να πούμε πως οι παραπάνω εταιρίες αντιπροσωπεύουν ένα πολύ καλό ποσοστό αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους του νομού.

Η εικόνα της αγοράς και του κλάδου
Μιλώντας για το θέμα οι εναπομείναντες αντιπρόσωποι εταιριών αυτοκινήτων, εκφράζουν την αγωνία τους για το άμεσο μέλλον, αλλά και τις προσπάθειες που κάνουν κόντρα στην κρίση.

«Μέχρι στιγμής κάθε μήνα η αγορά καταγράφει μείωση της τάξης του 42% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Η βασική αιτία είναι τα υπερβολικά φορολογικά μέτρα που επιβαρύνουν το αυτοκίνητο, που σχεδόν κανείς δεν μπορεί να το αποκτήσει και να το συντηρήσει. Κατά μια άποψη τιμώρησαν την απόκτηση του αυτοκινήτου, ή καλύτερα βασίστηκαν σε τεκμήρια επιπόλαιης έμπνευσης, που δεν έχουν καμία σχέση με το πραγματικό κόστος χρήσης και εξακολουθούν εν έτη 2012, ο τεκμαρτός υπολογισμός του εισοδήματος να βασίζεται στον κυβισμό του κινητήρα και αυτό είναι που έχει προκαλέσει πραγματικά καταστροφή στην αγορά» εξηγεί ο αντιπρόσωπος της Ford στην Ηλεία με σημαντικό μερίδιο στην αγορά Θέμης Βασιλόπουλος.

«Το 50% των αντιπροσωπιών στην Ηλεία έχουν κλείσει, ενώ και για αυτές που απομένουν η κατάσταση δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Δηλαδή κάθε επιχείρηση αυτοχρηματοδοτείται προκειμένου να σταθεί, δεδομένου ότι δεν είναι μόνο το θέμα των πωλήσεων που έχει υποχωρήσει, αλλά και το after sales, που λόγω της κρίσης, λόγω του ότι τα αυτοκίνητα κάνουν λιγότερα χιλιόμετρα, άλλοι ιδιοκτήτες κατέθεσαν πινακίδες, όλα έχουν συντελέσει σε μια τρομερή μείωση. Αυτό σε πανελλαδικό επίπεδο σημαίνει ότι μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί άνεργοι από τον κλάδο του αυτοκινήτου 53.000 άνθρωποι και οι υπόλοιποι που είναι υποψήφιοι να βρεθούν άνεργοι, αμείβονται κάτω από μισό των κανονικών αποδοχών τους» συμπληρώνει για να δώσει την εικόνα που επικρατεί αυτή τη στιγμή στον κλάδο.

Ο Γιώργος Δάρας αντιπρόσωπος των εταιριών Opel και Seat στο νομό, μιλά για τη συνολική μείωση των τελευταίων ετών αλλά και για αυτό που συμβαίνει σήμερα. «Η κατάσταση στο χώρο του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά δύσκολη με την πτώση να κυμαίνεται στις πωλήσεις και στο after sales στο 70%, συνολικά τα τελευταία χρόνια και γύρω στο 50 με 55% σε σχέση με πέρυσι. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί συνάδελφοι βρίσκονται σε δύσκολη θέση και το δυσάρεστο είναι ότι δεν φαίνεται ότι κάτι θα αλλάξει άμεσα στο προσεχές μέλλον. Πιστεύω ότι η κατάσταση θα είναι εξαιρετικά δύσκολη για τα επόμενα πέντε χρόνια τουλάχιστον»  προβλέπει ο κ. Δάρας.

Αναλύοντας τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση καταλήγει σε τέσσερα συμπεράσματα. «Είναι τέσσερις οι λόγοι που οδηγούν σε αυτή την κατάσταση. Η κρίση δημιούργησε πτώση στην κατανάλωση. Δεύτερον υπήρχε πληθώρα καινούργιων αυτοκινήτων στην αγορά τουλάχιστον την τελευταία εφταετία. Το τρίτο είναι ότι οι ίδιες οι εταιρίες πιέζουν πάρα πολύ το δίκτυό τους ώστε να κάνει επενδύσεις οι οποίες είναι πάνω από τις δυνατότητες του καθενός και ίσως πάνω από τις δυνατότητες της χώρας. Το τέταρτο είναι ότι δεν υπάρχει ψυχολογία στην αγορά, αγοραστικό κοινό, άρα δεν βλέπουμε το λόγο που θα αλλάξει κάτι άμεσα στην κατάσταση».

Όσο για την εικόνα στο νομό ο αντιπρόσωπος της Opel και της Seat εξηγεί πως «στο νομό υπήρχαν 24 καταστήματα που αντιπροσώπευαν διαφορετικές εταιρίες και αυτή τη στιγμή έχουν μείνει περίπου 8 καταστήματα κάποιοι με δύο αντιπροσωπίες. Ο νομός Ηλείας με τις μέχρι τώρα πωλήσεις δεν μπορεί να σηκώσει παραπάνω από έξι με εφτά καταστήματα. Θα υπάρξουν περιοχές στην Ελλάδα που δεν θα έχουν αντιπροσώπους».

Στα ίδια επίπεδα της τάξης του 50% που ανέφεραν και οι άλλοι δύο αντιπρόσωποι καταλήγει και ο Παναγιώτης Παναγούτσος αντιπρόσωπος της Chevrolet. «Η αγορά βρίσκεται στο 50% κάτω συγκριτικά με το 2011. Οι τράπεζες έχουν το ρόλο τους αφού δεν δίνουν εύκολα δάνεια. Αν αυτό δεν βελτιωθεί δεν θα αυξηθεί η αγορά και θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στο χώρο. Το προϊόν και οι υπηρεσίες είναι πολύ βελτιωμένα στο χώρο. Η κρίση μας βρήκε πάνω σε μια διαδικασία πλασαρίσματος νέων δεδομένων στο χώρο του αυτοκινήτου» αναφέρει.

«Το 50% των αντιπροσωπιών που υπήρχαν στην Ηλεία έχουν κλείσει. Οι εταιρίες προσπαθούν να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον. Αναγκαστικά για κάποιες εταιρίες μπορεί ο νομός Ηλείας να μην είναι μέσα στο πλάνο του δικτύου αντιπροσώπων, γιατί δεν θα τους αποδώσει τις πωλήσεις που θα ήθελαν» επισημάνει για την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο στην Ηλεία.
Πηγή: www.ilialive.gr
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...