Aξιοποίηση των ανενεργών καταθέσεων υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ζητά με ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής Αχαΐας της ΔΗΜΑΡ Νίκος Τσούκαλης.
Η ερώτηση:
Με το νόμο 4151/2013 έγινε τροποποίηση του ανενεργού νόμου 1195/1942,
ώστε να επιτρέπεται στο Δημόσιο η χρήση των κεφαλαίων από αδρανείς
καταθέσεις για την κάλυψη των αναγκών του.
Το ύψος των ανενεργών καταθέσεων αποτελεί ένα διόλου ευκαταφρόνητο πόσο (σύμφωνα με μετριοπαθείς εκτιμήσεις τουλάχιστον 1 δισεκατομμύριο ευρώ). Μάλιστα στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι η χρήση των κεφαλαίων από αδρανείς καταθέσεις επιτρέπεται για την κάλυψη αναγκών του Δημοσίου με απώτερο σκοπό τη στήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
Στο άρθρο 8 παράγραφος 5 αναφέρεται ότι «Τα πιστωτικά ιδρύματα υποχρεούνται, μέσα στις προθεσμίες σύνταξης του Κρατικού Προϋπολογισμού, να ενημερώνουν το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για το κατ' εκτίμηση ύψος των αδρανών καταθέσεων που θα μεταφέρουν στο Δημόσιο μέχρι τον Απρίλιο του επόμενου έτους, ώστε τα κονδύλια αυτά να συμπεριληφθούν στο Γενικό Προϋπολογισμό του επόμενου οικονομικού έτους»
Επειδή ήδη έχει κατατεθεί το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού χωρίς να υπάρχει καμία καταγραφή του ύψους των αδρανών καταθέσεων.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
• Ποιο είναι το εκτιμώμενο συνολικό ποσό των αδρανών καταθέσεων; Για ποιο λόγο δεν υπάρχει καμιά αναφορά στο Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού του 2014 του ύψους των αδρανών καταθέσεων που θα μεταφέρουν στο Δημόσιο οι τράπεζες, σύμφωνα με το νόμο 4151/2013;
• Άσκησε η Τράπεζα της Ελλάδας την υποχρέωση εποπτείας προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως προβλέπεται στο άρθρο 9 του νόμου 4151/2013 και αν ναι επέβαλλε τις προβλεπόμενες κυρώσεις; Σε κάθε περίπτωση έχει ζητήσει ο Υπουργός Οικονομικών, από την Τράπεζα της Ελλάδας τη διενέργεια έκτακτου ελέγχου για την επιβεβαίωση της πιστής εφαρμογής των οριζομένων στο συγκεκριμένο νόμο;
• Σε ποιες δράσεις κοινωνικής πολιτικής θα διοχετευθούν τα κεφάλαια από τις ανενεργές καταθέσεις; Θα υπάρχει ξεχωριστός κωδικός στον προϋπολογισμό;
Το ύψος των ανενεργών καταθέσεων αποτελεί ένα διόλου ευκαταφρόνητο πόσο (σύμφωνα με μετριοπαθείς εκτιμήσεις τουλάχιστον 1 δισεκατομμύριο ευρώ). Μάλιστα στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι η χρήση των κεφαλαίων από αδρανείς καταθέσεις επιτρέπεται για την κάλυψη αναγκών του Δημοσίου με απώτερο σκοπό τη στήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
Στο άρθρο 8 παράγραφος 5 αναφέρεται ότι «Τα πιστωτικά ιδρύματα υποχρεούνται, μέσα στις προθεσμίες σύνταξης του Κρατικού Προϋπολογισμού, να ενημερώνουν το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για το κατ' εκτίμηση ύψος των αδρανών καταθέσεων που θα μεταφέρουν στο Δημόσιο μέχρι τον Απρίλιο του επόμενου έτους, ώστε τα κονδύλια αυτά να συμπεριληφθούν στο Γενικό Προϋπολογισμό του επόμενου οικονομικού έτους»
Επειδή ήδη έχει κατατεθεί το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού χωρίς να υπάρχει καμία καταγραφή του ύψους των αδρανών καταθέσεων.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
• Ποιο είναι το εκτιμώμενο συνολικό ποσό των αδρανών καταθέσεων; Για ποιο λόγο δεν υπάρχει καμιά αναφορά στο Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού του 2014 του ύψους των αδρανών καταθέσεων που θα μεταφέρουν στο Δημόσιο οι τράπεζες, σύμφωνα με το νόμο 4151/2013;
• Άσκησε η Τράπεζα της Ελλάδας την υποχρέωση εποπτείας προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως προβλέπεται στο άρθρο 9 του νόμου 4151/2013 και αν ναι επέβαλλε τις προβλεπόμενες κυρώσεις; Σε κάθε περίπτωση έχει ζητήσει ο Υπουργός Οικονομικών, από την Τράπεζα της Ελλάδας τη διενέργεια έκτακτου ελέγχου για την επιβεβαίωση της πιστής εφαρμογής των οριζομένων στο συγκεκριμένο νόμο;
• Σε ποιες δράσεις κοινωνικής πολιτικής θα διοχετευθούν τα κεφάλαια από τις ανενεργές καταθέσεις; Θα υπάρχει ξεχωριστός κωδικός στον προϋπολογισμό;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου