Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ /enet.gr
Με καθυστέρηση ενάμισι έως δύο ετών σταδιακά από τον Ιούλιο του 2014 έως τον Ιούνιο του 2015 προβλέπει τώρα το υπουργείο Υποδομών να παραδοθεί στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας Αμβρακία-Ακτιο, ένα έργο συνολικού μήκους 50 χιλιομέτρων που θα βγάλει από την απομόνωση περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και ευρύτερα της δυτικής Ελλάδας, σε σύνδεση με την επίσης υπό προβληματική κατασκευή Ιόνια Οδό.
Το έργο Αμβρακία-Ακτιο, συνολικού προϋπολογισμού 338,9 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο έχει ανατεθεί από το 2010 σε τέσσερις εργολαβίες, με μεγάλες εκπτώσεις της τάξης του 50%, ενώ έπρεπε να είναι ήδη έτοιμο, έχει κολλήσει σε εργολαβικές εμπλοκές και προβλήματα.
Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, έχοντας αναγνωρίσει δημόσια στη Βουλή την απαράδεκτη καθυστέρηση του έργου, ανακοίνωσε όχι νέα χρονοδιαγράμματα, αλλά -όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται- «εκτιμώμενους χρόνους περαίωσης» των υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών, των τεσσάρων εργολαβιών, διαβεβαιώνοντας παράλληλα ότι «τυχόν μη εκπλήρωση από τώρα και στο εξής των συμβατικών υποχρεώσεων των αναδόχων θα οδηγήσει οριστικά στην έκπτωσή τους από τα έργα και θα αποφασισθεί η πλέον ενδεδειγμένη λύση για τη συνέχισή τους».
Κριτική ΣΥΡΙΖΑ
Οι ανακοινώσεις του κ. Χρυσοχοΐδη απευθύνονται προς το βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργο Βαρεμένο, ο οποίος άσκησε αυστηρή κριτική για την απαράδεκτη καθυστέρηση του έργου, την οποία ο ίδιος απέδωσε στην οικονομική κρίση, αλλά και στην παθογένεια και ανοχή του Δημοσίου. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο υπουργός Υποδομών αναγνώρισε την κακή διαχείριση του έργου, αποδίδοντας «επί της ουσίας δίκιο» στο βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο Γιώργος Βαρεμένος, από την πλευρά του, χαρακτήρισε το έργο «διπλό σκάνδαλο», τόσο γιατί καρκινοβατεί από την έναρξή του όσο και διότι οι εργολάβοι, παρά τις προκαταβολές που έχουν εισπράξει, αφήνουν απλήρωτους 250 εργαζόμενους και τις οικογένειές τους σε περίοδο βαθιάς κρίσης.
Τις τρεις από τις τέσσερις εργολαβίες του οδικού έργου έχουν αναλάβει η ΑΕΓΕΚ Α.Ε. και η θυγατρικής Ιόνιος Α.Ε. του ομίλου Μαρούλη, που βρίσκεται υπό πτώχευση, και την τέταρτη εργολαβία η εταιρεία STABILE ITALIMPRESE. Από τα στοιχεία του υπουργείου προκύπτει ότι από τον περασμένο Μάρτιο, που σταμάτησαν οι εργασίες και πάγωσαν τα εργοτάξια, κινήθηκαν οι διαδικασίες έκπτωσης του εργολάβου.
Οι εργολάβοι κατέθεσαν ενστάσεις κατά της απόφασης έκπτωσής τους, οι οποίες εκδικάστηκαν και έγιναν αποδεκτές, ενώ από τις αρχές Ιουνίου επανήλθαν στα έργα και το κατασκευαστικό σίριαλ συνεχίζεται.
Με καθυστέρηση ενάμισι έως δύο ετών σταδιακά από τον Ιούλιο του 2014 έως τον Ιούνιο του 2015 προβλέπει τώρα το υπουργείο Υποδομών να παραδοθεί στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας Αμβρακία-Ακτιο, ένα έργο συνολικού μήκους 50 χιλιομέτρων που θα βγάλει από την απομόνωση περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και ευρύτερα της δυτικής Ελλάδας, σε σύνδεση με την επίσης υπό προβληματική κατασκευή Ιόνια Οδό.
Το έργο Αμβρακία-Ακτιο, συνολικού προϋπολογισμού 338,9 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο έχει ανατεθεί από το 2010 σε τέσσερις εργολαβίες, με μεγάλες εκπτώσεις της τάξης του 50%, ενώ έπρεπε να είναι ήδη έτοιμο, έχει κολλήσει σε εργολαβικές εμπλοκές και προβλήματα.
Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, έχοντας αναγνωρίσει δημόσια στη Βουλή την απαράδεκτη καθυστέρηση του έργου, ανακοίνωσε όχι νέα χρονοδιαγράμματα, αλλά -όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται- «εκτιμώμενους χρόνους περαίωσης» των υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών, των τεσσάρων εργολαβιών, διαβεβαιώνοντας παράλληλα ότι «τυχόν μη εκπλήρωση από τώρα και στο εξής των συμβατικών υποχρεώσεων των αναδόχων θα οδηγήσει οριστικά στην έκπτωσή τους από τα έργα και θα αποφασισθεί η πλέον ενδεδειγμένη λύση για τη συνέχισή τους».
Κριτική ΣΥΡΙΖΑ
Οι ανακοινώσεις του κ. Χρυσοχοΐδη απευθύνονται προς το βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργο Βαρεμένο, ο οποίος άσκησε αυστηρή κριτική για την απαράδεκτη καθυστέρηση του έργου, την οποία ο ίδιος απέδωσε στην οικονομική κρίση, αλλά και στην παθογένεια και ανοχή του Δημοσίου. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο υπουργός Υποδομών αναγνώρισε την κακή διαχείριση του έργου, αποδίδοντας «επί της ουσίας δίκιο» στο βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο Γιώργος Βαρεμένος, από την πλευρά του, χαρακτήρισε το έργο «διπλό σκάνδαλο», τόσο γιατί καρκινοβατεί από την έναρξή του όσο και διότι οι εργολάβοι, παρά τις προκαταβολές που έχουν εισπράξει, αφήνουν απλήρωτους 250 εργαζόμενους και τις οικογένειές τους σε περίοδο βαθιάς κρίσης.
Τις τρεις από τις τέσσερις εργολαβίες του οδικού έργου έχουν αναλάβει η ΑΕΓΕΚ Α.Ε. και η θυγατρικής Ιόνιος Α.Ε. του ομίλου Μαρούλη, που βρίσκεται υπό πτώχευση, και την τέταρτη εργολαβία η εταιρεία STABILE ITALIMPRESE. Από τα στοιχεία του υπουργείου προκύπτει ότι από τον περασμένο Μάρτιο, που σταμάτησαν οι εργασίες και πάγωσαν τα εργοτάξια, κινήθηκαν οι διαδικασίες έκπτωσης του εργολάβου.
Οι εργολάβοι κατέθεσαν ενστάσεις κατά της απόφασης έκπτωσής τους, οι οποίες εκδικάστηκαν και έγιναν αποδεκτές, ενώ από τις αρχές Ιουνίου επανήλθαν στα έργα και το κατασκευαστικό σίριαλ συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου