Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσαν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ (μηχανικοί), ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ (κατώτερα πληρώματα μηχανής) και ΠΕΕΜΑΓΕΝ (μάγειροι), σύμφωνα με τις επίμαχες υπουργικές αποφάσεις «η οργανική σύνθεση πληρώματος του πλοίου συμπεριλαμβανομένου του κλάδου των γενικών υπηρεσιών, συμπληρώνεται κατά την κρίση του πλοιοκτήτη, λαμβάνοντας υπόψη ιδίως τον αριθμό επιβαινόντων, τον εξοπλισμό επί του πλοίου, των μεθόδων εργασιών που εφαρμόζονται και των μέσων που παρέχονται».
Οι σχετικές αποφάσεις εκδόθηκαν στις 5-7-2013 για τα έξι υπό ελληνική σημαία πλοία της γραμμής (SUPERFAST I, SUPERFAST II, SUPERFAST ΧΙ, SUPERFAST XII, ΚΡΗΤΗ ΙΙ, HELLENIC SPIRIT). Με αυτές, όπως καταγγέλουν οι ναυτεργάτες, ο υπουργός εξουσιοδοτεί τους εφοπλιστές, κατά την κρίση τους, να καθορίζουν τη σύνθεση των πλοίων από εργαζόμενους χωρίς Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, Κοινωνική Ασφάλιση και Συνδικαλιστική Οργάνωση.
Τα σωματεία καταγγέλλουν πως «η εφαρμογή αυτών των υπουργικών αποφάσεων θα οδηγήσει στην ανεργία 214 ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα σε σύνολο 500 που εργάζονται στα 6 πλοία, διευρύνοντας την «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, την ανεργία, την εντατικοποίηση της εργασίας, με δυσμενείς συνέπειες και για το ΝΑΤ».
Επισημαίνουν επίσης πως η απόφαση αυτή «επιφέρει συντριπτικό χτύπημα στα μέλη των γενικών υπηρεσιών, παραβιάζοντας τη Διεθνή Σύμβαση 180 (Ν. 2974/2001) που καθορίζει τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης, υπονομεύοντας την ασφάλεια και προστασία των ναυτεργατών, των επιβαινόντων, του πλοίου, ενώ δεν καταβάλλονται οι δεδουλευμένες αποδοχές».
Το Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου