Αντικείμενό της ήταν η ενημέρωση για την επανέναρξη των εργασιών των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας, που έχουν βαλτώσει εδώ και χρόνια, και ιδιαίτερα της Ολυμπίας Οδού, που αφορά άμεσα τη Δυτική Ελλάδα.
Όπως δήλωσε ο κ. Τσούκαλης στο attacktv.gr, "την περίοδο αυτή διεξάγεται μια πολύ καλή συζήτηση και υπάρχει διάθεση από τους παραχωρησιούχους να μονογράψουν μία συμφωνία".
Κατά τη συνάντηση παρουσιάστηκαν από την ηγεσία του Υπουργείου τα θέματα και τα βήματα της επαναδιαπραγμάτευσης, τόσο με τους παραχωρησιούχους των έργων όσο και, στη συνέχεια, με τις τράπεζες που τα δανειοδοτούν. Συζητήθηκε δε ο τρόπος συμβολής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και γενικότερα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην επίλυση των θεμάτων της πρόσθετης χρηματοδότησης.
"Θετική η εμπλοκή της task forse και της ΕΤΕπ"
Ο κ. Τσούκαλης, μιλώντας στο attacktv.gr, χαρακτήρισε θετικό το γεγονός
ότι έχουν εμπλακεί στις εξαιρετικά λεπτές διαπραγματεύσεις, που
διεξάγονται αυτό το διάστημα, τόσο η λεγόμενη task forse όσο και η ΕΤΕπ.
Βασικά θέματα συζήτησης του Αχαιού βουλευτή με την ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης αποτέλεσαν, επίσης, ο τρόπος και ο χρόνος που όλη αυτή η συμφωνία θα έρθει προς κύρωση στη Βουλή, με την επισήμανση, από πλευράς Δημοκρατικής Αριστεράς, ότι το θέμα είναι σύνθετο και δύσκολο και η διαδικασία της προετοιμασίας πρέπει να διακρίνεται από διαφάνεια και συνεχή ενημέρωση, ώστε η πρόταση να έρθει ολοκληρωμένη και με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στο κόστος της ολοκλήρωσης των έργων και στους χρήστες αυτών.
Ο κ. Τσούκαλης επιβεβαίωσε, ερωτηθείς από το attacktv.gr, ότι εξετάζεται η βιωσιμότητα κάποιων τμημάτων των οδών αυτών, όπως εκείνο του Καϊάφα, στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού.
Τι προβλέπει το χρονοδιάγραμμα
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, στα μέσα Οκτωβρίου εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση και στη συνέχεια το σχέδιο της συμφωνίας θα σταλεί στις τράπεζες, προκειμένου να φανεί ποιες από αυτές που είχαν δηλώσει αρχικά ενδιαφέρον εξακολουθούν να το πράττουν και σήμερα. Και τούτο διότι ανάμεσά τους βρίσκονται και κάποια πιστωτικά ιδρύματα από την Ισπανία, την Πορτογαλία και άλλες χώρες, στις οποίες έχουν προκύψει πλέον έντονα οικονομικά προβλήματα, που θέτουν σε αμφιβολία την ανάμιξη τραπεζών τους στα συγκεκριμένα έργα.
Σύμφωνα με τα όσα αποκόμισε ο κ. Τσούκαλης από τις συζητήσεις που είχε, εκτιμάται ότι αυτή η διαδικασία θα κρατήσει άλλον ενάμιση με δύο μήνες, έτσι ώστε στις αρχές του 2013 να εγκατασταθούν, όπως προαναφέρθηκε, τα πρώτα εργοτάξια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου