Με αφορμή τα όσα υποστηρίζουν οι δημοτικοί σύμβουλοι Μαριάνα Σταματιάδου και Νίκος Τζανάκος για τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς
σε κείμενο που συνυπογράφουν και το οποίο δημοσιεύεται στον τοπικό
Τύπο, από τον Πρόεδρο του Κοινωνικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων,
Θεοχάρη Μασσαρά, υπογραμμίζονται τα εξής:
Στις 10 Μαΐου 2011 έγινε η συγχώνευση (ΦΕΚ 798/2011) του ΔΟΥΠ, των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών Πάτρας, του Δημοτικού Βρεφονηπιακού Σταθμού Ρίου, του Δημοτικού Βρεφονηπιακού Σταθμού Δεμενίκων (Μεσσάτιδος) και των ΚΑΠΗ Πάτρας σε ένα νέο Νομικό Πρόσωπο με την επωνυμία Κοινωνικός Οργανισμός Δήμου Πατρέων (ΚΟΔΗΠ).
Με τη συγχώνευση τα ταμειακά υπόλοιπα όλων των ΝΠΔΔ που συγχωνεύτηκαν, εντάχθηκαν στο Ταμείο του νέου Νομικού Προσώπου.
Εκ του νόμου είναι αδύνατον οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί να διατηρούν ξεχωριστή οικονομική διαχείριση, είτε αυτοί εντάσσονταν στον Κοινωνικό Οργανισμό (όπως έγινε), είτε στο Δήμο Πατρέων, αφού λόγω του Καλλικράτη δεν μπορούσαν να παραμείνουν ως ξεχωριστό ΝΠΔΔ.
Σε ό,τι αφορά στο ταμειακό υπόλοιπο του 1.200.000 στο οποίο αναφέρονται οι δύο σύμβουλοι, αυτό διατέθηκε για την αντιμετώπιση υποχρεωτικών δαπανών (μισθοδοσία, ενοίκια, τιμολόγια ΔΕΚΟ) αφού ο Οικονομικός Προϋπολογισμός εγκρίθηκε το Σεπτέμβριο του 2011.
Το παραπάνω χρηματικό ποσό του 1.200.000 ευρώ νομικά δεν θα μπορούσε να δεσμευτεί σε «ειδικό λογαριασμό» όπως διατείνονται οι δύο δημοτικοί σύμβουλοι με τη νέα μορφή του Νομικού Προσώπου του Κοινωνικού Οργανισμού. Άλλωστε οι «ειδικοί λογαριασμοί» με τα νέα δεδομένα δεν υπάρχουν και παραπέμπουν σε άλλες καταστάσεις…
Ασφαλώς και δεν θα ήταν δυνατόν να υπάρχουν αποταμιευμένα έσοδα και το προσωπικό του νέου Οργανισμού να παραμένει απλήρωτο, κατά τη μεταβατική περίοδο της συγχώνευσης των ΝΠΔΔ.
Εξάλλου στα έσοδα του νέου Νομικού Προσώπου δεν προβλέπεται κανενός είδους ανταποδοτικότητα και αυτά διαχειρίζονται για την κάλυψη όλων των δράσεων του Κοινωνικού Τομέα, είναι δε γνωστό σε όλους ότι η πηγή των εσόδων αλλά και των εξόδων καταγράφεται ξεχωριστά με διαφορετικούς κωδικούς στον προϋπολογισμό του Νομικού Προσώπου.
Σε ό,τι αφορά στα τροφεία, τα οποία οι δύο σύμβουλοι επίσης επικαλούνται, αυτά ανέρχονται στο ποσό των 258.908,48 ευρώ και είναι αποτυπωμένα στον Οικονομικό Απολογισμό του ΚΟΔΗΠ. Με το ποσό αυτό είναι προφανές ότι δεν ήταν δυνατόν να καλυφθούν τα συνολικά λειτουργικά έξοδα (μισθοδοσίες, κλπ) των Παιδικών Σταθμών που ανέρχονται στο ποσό του 1.400.000 ευρώ περίπου.
Αναφορικά δε με την ενημέρωση των μελών του Δ.Σ. για την παράδοση του Οικονομικού Απολογισμού, αυτή έγινε στην 10η Συνεδρίαση του Σώματος την 28η Ιουνίου 2012 με παράδοση των οικονομικών στοιχείων σε όλα τα μέλη πλην ενός μέλους του Δ.Σ., το οποίο λόγω του ότι απουσίαζε από τη συνεδρίαση παρέλαβε τα στοιχεία κατ’ οίκον. Άρα στη 12η συνεδρίαση (25 Ιουλίου 2012) όπου συζητήθηκε και το θέμα του Οικονομικού Απολογισμού, όλα τα μέλη του Δ.Σ. ήταν ενήμερα.
Είναι προφανές όμως ότι οι δύο δημοτικοί σύμβουλοι επιχειρούν να πλήξουν, με την παρέμβασή τους, την αξιοπιστία και το έργο του ΚΟΔΗΠ και της Δημοτικής Αρχής κατ’ επέκταση, και το πράττουν αυτό ενώ γνωρίζουν την πραγματικότητα. Και η πραγματικότητα είναι ότι με την οικονομική κρίση και τη μνημονιακή πολιτική ο Δήμος Πατρέων εισπράττει 50% λιγότερα έσοδα από τους ΚΑΠ εξαιτίας των περικοπών που έγιναν και έχει αυξημένες παρακρατήσεις λόγω των τοκοχρεολυσίων για τα δάνεια που έλαβε η προηγούμενη Δημοτική Αρχή και τα οποία τώρα αποπληρώνονται.
Η Δημοτική Αρχή και ο ΚΟΔΗΠ αγωνίζονται να αυξήσουν το έργο του Κοινωνικού Οργανισμού ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο όπου οι ανάγκες των συνδημοτών για κοινωνική πολιτική, αρωγή και αλληλεγγύη είναι κατά πολύ αυξημένες.
Στις 10 Μαΐου 2011 έγινε η συγχώνευση (ΦΕΚ 798/2011) του ΔΟΥΠ, των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών Πάτρας, του Δημοτικού Βρεφονηπιακού Σταθμού Ρίου, του Δημοτικού Βρεφονηπιακού Σταθμού Δεμενίκων (Μεσσάτιδος) και των ΚΑΠΗ Πάτρας σε ένα νέο Νομικό Πρόσωπο με την επωνυμία Κοινωνικός Οργανισμός Δήμου Πατρέων (ΚΟΔΗΠ).
Με τη συγχώνευση τα ταμειακά υπόλοιπα όλων των ΝΠΔΔ που συγχωνεύτηκαν, εντάχθηκαν στο Ταμείο του νέου Νομικού Προσώπου.
Εκ του νόμου είναι αδύνατον οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί να διατηρούν ξεχωριστή οικονομική διαχείριση, είτε αυτοί εντάσσονταν στον Κοινωνικό Οργανισμό (όπως έγινε), είτε στο Δήμο Πατρέων, αφού λόγω του Καλλικράτη δεν μπορούσαν να παραμείνουν ως ξεχωριστό ΝΠΔΔ.
Σε ό,τι αφορά στο ταμειακό υπόλοιπο του 1.200.000 στο οποίο αναφέρονται οι δύο σύμβουλοι, αυτό διατέθηκε για την αντιμετώπιση υποχρεωτικών δαπανών (μισθοδοσία, ενοίκια, τιμολόγια ΔΕΚΟ) αφού ο Οικονομικός Προϋπολογισμός εγκρίθηκε το Σεπτέμβριο του 2011.
Το παραπάνω χρηματικό ποσό του 1.200.000 ευρώ νομικά δεν θα μπορούσε να δεσμευτεί σε «ειδικό λογαριασμό» όπως διατείνονται οι δύο δημοτικοί σύμβουλοι με τη νέα μορφή του Νομικού Προσώπου του Κοινωνικού Οργανισμού. Άλλωστε οι «ειδικοί λογαριασμοί» με τα νέα δεδομένα δεν υπάρχουν και παραπέμπουν σε άλλες καταστάσεις…
Ασφαλώς και δεν θα ήταν δυνατόν να υπάρχουν αποταμιευμένα έσοδα και το προσωπικό του νέου Οργανισμού να παραμένει απλήρωτο, κατά τη μεταβατική περίοδο της συγχώνευσης των ΝΠΔΔ.
Εξάλλου στα έσοδα του νέου Νομικού Προσώπου δεν προβλέπεται κανενός είδους ανταποδοτικότητα και αυτά διαχειρίζονται για την κάλυψη όλων των δράσεων του Κοινωνικού Τομέα, είναι δε γνωστό σε όλους ότι η πηγή των εσόδων αλλά και των εξόδων καταγράφεται ξεχωριστά με διαφορετικούς κωδικούς στον προϋπολογισμό του Νομικού Προσώπου.
Σε ό,τι αφορά στα τροφεία, τα οποία οι δύο σύμβουλοι επίσης επικαλούνται, αυτά ανέρχονται στο ποσό των 258.908,48 ευρώ και είναι αποτυπωμένα στον Οικονομικό Απολογισμό του ΚΟΔΗΠ. Με το ποσό αυτό είναι προφανές ότι δεν ήταν δυνατόν να καλυφθούν τα συνολικά λειτουργικά έξοδα (μισθοδοσίες, κλπ) των Παιδικών Σταθμών που ανέρχονται στο ποσό του 1.400.000 ευρώ περίπου.
Αναφορικά δε με την ενημέρωση των μελών του Δ.Σ. για την παράδοση του Οικονομικού Απολογισμού, αυτή έγινε στην 10η Συνεδρίαση του Σώματος την 28η Ιουνίου 2012 με παράδοση των οικονομικών στοιχείων σε όλα τα μέλη πλην ενός μέλους του Δ.Σ., το οποίο λόγω του ότι απουσίαζε από τη συνεδρίαση παρέλαβε τα στοιχεία κατ’ οίκον. Άρα στη 12η συνεδρίαση (25 Ιουλίου 2012) όπου συζητήθηκε και το θέμα του Οικονομικού Απολογισμού, όλα τα μέλη του Δ.Σ. ήταν ενήμερα.
Είναι προφανές όμως ότι οι δύο δημοτικοί σύμβουλοι επιχειρούν να πλήξουν, με την παρέμβασή τους, την αξιοπιστία και το έργο του ΚΟΔΗΠ και της Δημοτικής Αρχής κατ’ επέκταση, και το πράττουν αυτό ενώ γνωρίζουν την πραγματικότητα. Και η πραγματικότητα είναι ότι με την οικονομική κρίση και τη μνημονιακή πολιτική ο Δήμος Πατρέων εισπράττει 50% λιγότερα έσοδα από τους ΚΑΠ εξαιτίας των περικοπών που έγιναν και έχει αυξημένες παρακρατήσεις λόγω των τοκοχρεολυσίων για τα δάνεια που έλαβε η προηγούμενη Δημοτική Αρχή και τα οποία τώρα αποπληρώνονται.
Η Δημοτική Αρχή και ο ΚΟΔΗΠ αγωνίζονται να αυξήσουν το έργο του Κοινωνικού Οργανισμού ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο όπου οι ανάγκες των συνδημοτών για κοινωνική πολιτική, αρωγή και αλληλεγγύη είναι κατά πολύ αυξημένες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου